maandag 7 februari 2011

Knippie rokje 2011




De nieuwe Knippie is net uit en ik zag een leuk rokje.


Voor mijn doen redelijk snel in elkaar gelockt.


Volgens mij zit er een fout in het patroon, ik had namelijk zoveel stof dat ik het niet ver genoeg in elkaar kon rimpelen.


De stof is gewoon van katoen, niet superdun, maar ook echt niet dik.


Maar de gok genomen en ervan uitgegaan dat de maten in het patroon fout zijn en nu heb ik de stroken 131,5 cm lang gemaakt ipv de 263 cm die ze moesten zijn.


Ik moest dus eerst alles weer uithalen, opnieuw rimpelen enzo grrrrr


Volgens mij zijn ze genoeg gerimpeld zo, (maar toch maar even checken op Sancho).


Ik ga er binnenkort één maken van nog iets dunner katoen, ik hoop niet dat ik dan toch wel 2, 63 cm had moeten hebben (is wel hééél breed, toch???).




Nu heb ik nog éénzelfde rokje liggen (...)

1 opmerking:

  1. Hallo Jolanda! Via de blog van Jente, Nils en Rivka kwam ik hier weer eens, toen ik daar de door jou genaaide jurkjes zag. Wat leuk dat je weer blogt, en wat heb je veel moois gemaakt!

    Groets,
    Sacha (zolderwerk.les-bastides.nl)

    BeantwoordenVerwijderen